نکات مهم درباره جراحي پلک

جراحي پلک

جراحی پلاستیک ، خواه به منظور زیبائی یا با هدف بازسازی ، نیازمند انتخاب های فراوانی است که مهمترین آنها ، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است. افزایش سن باعث تغییراتی در پوست بدن می شود یکی از نقاطی که نخستین تغییرات را بروز می دهد پوست پلک هاست. به علت نازک بودن پوست، پلک ها با افزایش سن، چروک ها و خطوط عمیقی در آنها شکل می گیرد و پلک ها افتادگی پیدا می کنند.این امر ظاهر فرد را پیرتر، خسته و غمگین نشان می دهد. بلفاروپلاستی یا جراحي پلک ، عمل جراحی ساده و موثری است که با اصلاح اختلالات فوق در پلک فوقانی ،تحتانی یا هر دو ظاهری جوان تر به فرد می بخشد.

با انجام عمل جراحي پلک ها موارد زیر درمان خواهد شد :

• پوست شل و اضافی و آویزان که باعث ایجاد چین و چروک در پلک فوقانی شده و گاها این پوست اضافی جلو دید شما را هم می گیرد
  • چربی اضافه پلک فوقانی که باعث پف آلودشدن پلک شده است
  • تورم زیر چشم
  • پژمردگی پلک تحتانی
  • پوست اضافی و چین و چروک های ظریف پلک تحتانی

بلافاصله بعد از جراحي پلک از کمپرس سرد استفاده می شود که تا ۲۴ ساعت باید ادامه یابد. بیمار بعد از جراحي پلک کارهای معمول خود را می تواند انجام دهد اما تا ۳ هفته باید از فعالیت های سنگین بدنی اجتناب کند. بخیه ها یک هفته بعد از عمل کشیده می شوند. داروها شامل آنتی بیوتیک،مسکن و پمادهای چشمی در هفته اول هستند.

بعد از جراحي پلک تورم، کبودی ، التهاب ، خشکی چشم ممکن است ایجاد شود که با کمپرس سرد، پماد چشمی قابل کنترل است. تحریک پذیری و التهاب در محل برش جراحی هم ممکن است ایجاد گردد.

نکات مهم بعد از جراحي پلک

• در چند روز اول پس از جراحي پلک احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد و نگران نباشید
  • تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلك از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمائید
  • ورم و کبودی و گاهی خونریزی در زیر سفیدی چشم طبیعی است که معمولاً ظرف چند روز برطرف می شود.
  • در روزهای اول پس از جراحي پلک ، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابر این در روزهای اول پس از جراحی زیبایی پلک چشم ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید.
  • از پماد تجویز شده بطور مرتب روی پلک ها استفاده کنید.
  • ترشحات خونابه ای در یک یا دو روز اول طبیعی است فقط با دستمال تمیز آنها را خشک نمایید.

در موارد زیر حتماً به پزشک مراجعه کنید :

• تورم پیشرونده و غیر معمول پلک ها
  • درد شدید چشم ها