چشم انسان بعد از مغز پیچیده ترین و حساس ترین عضو بدن محسوب می شود. به همین دلیل است که بسیاری بعد از بروز مشکلات چشمی به دنبال بهترین چشم پزشک تهران می گردند. انسان بیش از 70 درصد اطلاعات زندگی را از طریق چشم دریافت می شود به همین دلیل توجه به بهداشت چشم جهت داشتن چشمی سالم یک امر بسیار مهم است. بروز هرگونه مشکل چشمی که باعث اختلال می‌شود می‌تواند زندگی فرد را با مشکل جدی روبرو کند. در شرایطی که بینایی فرد دچار اختلال می‌شود، بهتر است به دنبال بهترین چشم پزشک باشید. 

مشکلات رایج چشمی

اختلال چشم عموما نشانه‌ای از بیماری‌های خطرناک دیگر است. ناخنک چشم، گل مژه، اشک‌ ریزش چشم، خشکی چشم، کاتاراکت یا آب مراورید، گلوکوم یا همان آب سیاه، التهاب‌های پلکی از رایج‌ترین بیماری‌های چشمی است که بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی به آن مبتلا شوند و به دنبال چشم پزشک خوب برای درمان باشند.

معمولا عیوب انکساری، بیشترین بیماری‌های چشم را تشکیل می‌دهد که این عیوب را می‌توان با تجویز عینک رفع کرد اما برخی از مشکلات چشمی از علائم تومورهای چشمی هستند که به دلایل نامعلومی ایجاد می‌شوند و در صورت تشخیص به موقع می‌توان جهت جراحی و درمان آن اقدام کرد تا سبب نابینایی نگردد.

ویژگی های بهترین چشم پزشک

ویژگی‌های بهترین چشم پزشک

چشم یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است که کوچکترین خطایی ممکن است بینایی فرد را تهدید کند و باعث شود که بیمار بینایی خود را تا آخر عمر از دست بدهد. به همین علت نباید کمیت فدای کیفیت شود و همواره بهتر است به دنبال بهترین چشم پزشک باشید. البته بهترین چشم پزشک فردی است که هر دو آیتم را داشته باشد به این صورت که با کمترین هزینه بتواند بهترین کیفیت را در اختیار بیماران قرار دهد. از این رو ویژگی‌هایی که بهترین چشم پزشک باید داشته باشد را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

متعهد و دارای وجدان کاری

در تمامی تخصص‌های پزشکی باید تعهد کاری وجود داشته باشد و تعهد از هر جهتی حرف اول را می‌زند. همچنین پزشک معالج باید تمام تلاش خود را در راستای بهبود بیمار به کار بگیرد.

صداقت و نحوه ارتباط

پزشک با سلامت فرد در ارتباط است، به همین علت صداقت و درستی نقش بسیار مهمی دارد و بهتر است فرد بتواند در صورت بروز مشکل آن را با مراجعین خود در میان بگذارد. 

با تجربه و بااخلاق بودن

باتجربه بودن پزشک می‌تواند به بی‌نقص شدن کار و عوارض کمتر بعد از جراحی کمک کند. بهترین چشم پزشک هم برای معاینه و هم برای جراحی باید از تجربه کافی برخوردار باشد. طبیعتا همه ما با انسان‌های مهربان و با ویژگی‌های خوب بهتر ارتباط برقرار خواهیم کرد، پزشک معالج نیز باید فردی اخلاق مدار، محترم و با روابط اجتماعی بالا باشد و بیمار در این مدت بهتر در مطب زمان بگذراند. صرف زمان برای شنیدن صحبت‌های مراجع یکی از مهمترین ویژگی‌های پزشک است چرا که فرد با انجام این‌ کار می‌تواند اعتماد و همدلی را در مراجع ایجاد کند. 

تشخیص درست

چشم عضو پیچیده‌است به همین علت پزشک بهتر است توان مشاهده دقیق و تشخیص همه جانبه و مشخص نقطه اختلال را دارا باشد.

پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی مراجع 

طل=بیعتا مراجع نگران است و نگرانی‌هایی در جهت سلامت و بینایی خود دارد و به همین دلیل سوالات متعددی را در این راستا خواهد پرسید، پزشک باید با صبر و حوصله به تمامی سوالات پاسخ دهد. 

حفظ راز فرد مراجع و امانتداری 

باید توجه داشته باشید که پزشک باید راز بیماران و اسرارشان را تنها نزد خود نگهدارد.

هزینه پایین و کیفیت بالا

بهترین چشم پزشک تهران

برای تشخیص بهترین چشم پزشک تهران باید جویای مهارت و تجربه پزشک شوید. یکی از این موارد پرس‌وجو از بیماران پزشک مربوطه می‌باشد. از طرفی بعد از انتخاب پزشک باید به آن اعتماد کرد و همچنین از او درباره بیماری خود سوال کنید تا توضیحات لازم را برای شما شرح دهد. در صورت اینکه نیاز به جراحی داشتید حتما درباره نحوه جراحی ، عوارض احتمالی و دوران بعد از درمان از پزشک‌تان سوال کنید.

دكتر محمد طاهر رجبي، داراي بورد تخصصي از دانشگاه علوم پزشكی تهران و دانش‌يار بخش اربيت و اكولوپلاستی و معاونت پژوهشی بيمارستان فارابی هستند. ايشان دوران فلوشيپ خود را در رشته اربيت و اكولوپلاستی و جراحی ترميمی چشم و صورت در دانشگاه UCLAكاليفرنيا در محضر برترين اساتيد اين رشته در دنيا از جمله پروفسور Goldberg گذرانده اند. دكتر رجبی در زمينه تومورهای كاسه چشم با استفاده از برشهای بسيار كوچک و با كمترين دفورميتی و اختلال ظاهري و زيبايي ، اقدام به جراحي تومورهاي كاسه چشم مي نمايند و اولين كسي هستند كه بحث minimally invasive orbital tumor excision و تكنيكهاي Globe saving را در ايران مطرح نموده و با اين تكنيك جراحي مي نمايند

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

دیدگاه خود را وارد کنید